tisdag 25 oktober 2011

En stjärna föll ifrån vår jord

Fick lite påstötningar om att det var länge sedan jag bloggade. 
Jag har märkt det själv också. 
Har inte fått över bilder från mobilen till datorn, då en sladd visst var trasig. 
Det stoppade upp flödet. 
Sen hände det hemska. 
Då tog det tvärstopp. 
Hur kan man tänka på annat? Skriva om annat? 

Niki kom hem på Onsdagens morgon och såg blek ut. 
-"Madde är död". 
Supermadde, vår fina vän från form, 
med den enorma, inspirerande energin och livslusten. 
Hon som bara hade ett ben kvar och gick med kryckor och coola
T-shirts med tryck som
"Jag gör som grodorna - lever på hoppet" 
&
"Hellre ett snyggt ben än två fula". 

Hon var ute på en ridtur med sin vän.
Plötsligt slutade hon bara. 
Mer än så vet vi inte i dagens läge.

26 år gammal, nykär och med en fantastiskt spännande tid framför sig. 
Svts storsatsning "Mot alla odds",
en vandring genom Afrika för människor med 
ett eller annat handikapp, där Madde deltagit, skulle just börja sändas.
I kölvattnet av detta hade Madde
troligen blivit en mycket anlitad föreläsare och inspiratör.
Just det hon drömde om. 

När Niki berättade, fick jag en bild av ett stjärnfall för min inre bild. 
Fast som en starkt lysande stjärna som föll från jorden ut i rymden och universum. 


Dagen i dag är en märklig dag.
Den är din.
Gårdagen föll ur dina händer.
Den kan inte få mera innehåll
än du redan har givit den.
Morgondagen vet du ingenting om.
Men dagen i dag har du.
Använd dig av det.
I dag kan du glädja någon.
I dag kan du hjälpa en annan.
Dagen i dag är en märklig dag.
Den är din!