fredag 7 oktober 2011

Dagens

Idag; fredag.
Jag brukade tycka att fredagarna var veckans höjdare.
Men, jag vet inte vad som har hänt, det känns inte riktigt så längre.
Onsdagar har seglat upp som en, kanske, ny favorit.

Onsdagar går jag på fotokurs dessutom.
Fantastiskt kul!
Till nästa vecka är jag (redan) bullbakningsvärd tillsammans
med en kille som heter Mårten (som fotar med Nikon.)
Mys-pys!

Mycket har hänt, det är många saker som är annorlunda nu.
Tex det här med huset, flytten och allt.
Jag trodde först att det bara inte skulle GÅ att flytta från
världens finaste Apotekshus. Det visade sig gå jättebra.
Jag är så himla nöjd och njuter verkligen av vårt nya läge,
lilla fina huset, trädgården med alla äpplen; allt.

Sen hade vi planer på att tok-renovera.
Fixa till alla rum; golv, tak, väggar, lister...
Men, jag vet i fåglarna vad som hänt.
I går satt jag i duschen, i det minsta badrummet som i
dagens läge är beklätt med riktig fjällstuge-furu och rosa plastmatta,
och tänkte att det är helt ok.
Egentligen är det inte alls min stil eller fint eller nytt eller så.
Men det är ok. I don´t mind.
Och att riva ut allt, som faktiskt funkar och är ok,
för att ersätta med nytt, nytt, nytt vore ju att förstärka
allt som är fel i vår värld just nu.
Överkonsumtion och resurs-svineri.
Jag vet som sagt inte vad som hänt, men så tänker jag just nu.

I dag har jag i alla fall gått upp en halvtimme senare än tänkt,
det var det värt. Sååå skönt att ligga kvar i sängen.
Sedan har jag jobbat på form med patienter från morgon
till lunch, sen musklat med Niki; superpass!
Sen sushi-lunch med kollegor och ett kvickt
men galet bra samtal med S. Värdefulla minter.

Och nu är det alltså fredag och helg.
TÄNK om jag ändå måste investera i en Eos?