lördag 12 november 2011

It´s a beautiful day :)

Olivia tränar gymnastik på Lördagar 9-10.
Idag passade jag på att komma ut på en löprunda under tiden.
Noterade att en till förälder, en Pappa, tänkte precis som jag.
Joggade i ca 30 minuter. Friskt i luften idag.
Sedan tre hårda back-intervaller.
Sedan tio intervaller 10-20-30. Sprinta 10 sekunder,
Spring fort 20 sekunder och gå i 30 sekunder.
Nöjd, glad och svettig. Färdig-tränad före lunch.
Love it!

För mig är det viktigt att träna tidigt på dagen, framför allt så här års.
När mörkret faller på eftermiddagen, avtar min träningslust mer och mer.
Då vill jag bara gå och sova. Eller softa i soffan. Mörkt ju.

Läste förressten en intressant artikel om att uthållighetsträning som överskrider
en timme, eller allt för stor mängd av uthållighetsträning,  kan röra till det med
aptiten, så att man överkompenserar och alltså äter mer än man faktiskt förbrukat.
Lösningen kan vara att lägga in mer "o-stressad" uthållighetsträning, typ promenader
samt lägga in korta (!) och högintensiva styrkepass i sin veckorutin. (Om du tränar på form,
tänk tabata.)

Nu till den stora frågan idag; hälsomässa eller inte hälsomässa?