fredag 25 november 2011

En vanlig fredag morgon

Morgon på jobbet.
Tätt, tätt, tätt med patienter fram till lunch - härligt!
Jag älskar när det rör på sig; när det händer saker.
Tex en tät ström att "fall" att lösa.
Även med form; nu kring jul händer det mycket.
Hela julschemat är i det närmaste klart; kul.
Vårens schema faller på plats, luckor skall fyllas,
event ska planeras och en del nyheter på form ska
introduceras. Love it!

Dessutom, som om det inte var nog, är det pynt-dags.
Jag skulle kunna jobba som pyntare.
Faktiskt så gjorde jag det förut. Dekoratör.
En jobb med många fördelar. En av dem var att jobbet var så kul,
att jag helt glömde bort saker som att äta. Aldrig har jag väl varit så smal som då.
I alla fall; nu ska adventspyntet fram och det ska bli mysigt!

Igår kväll satt jag och handskalade och mortlade kardemummafrön,
och kollade på "Djälvulen bär Prada" samtidigt som en brasa knastrade
i öppna spisen. Rätt  härligt!

Men varför detta omständiga pillerill-göra?
Jo, idag har alla barnen med sig kompisar hem, så huset blir full av
barn. Och nog är det väl trevligt att komma hem till nybakade
kanelbullar? Hoppas de små glinen uppskattar den extra utsökta
smaken av nymald kardemumma.