onsdag 9 november 2011

Hypnos

I måndags var jag på besök hos den här mannen; 
Fredrik Praesto. 


Han är välkänd hypnotisör och har även skrivit en mycket 
intressant bok i ämnet. 
Kanske känner du igen honom från tv? 
Han har själv gått i lära hos Richard Bandler, 
världens bästa hypnotisör och grundare av NLP. 
Både Niki och jag har Richard Bandler lite som "guru". 
Han är väldigt speciell och mycket skicklig. 

Man föds bara med två rädslor; 
rädslan för att falla och rädslan för plötsliga, höga ljud. 
Alla andra rädslor, såväl och mönster
och beteenden, är inlärda. 
Och kan man lära in, kan man också "lära av" 
och lära in nya beteenden. 
Under hypnos, dvs mycket djup avslappning,
kan man snabbare komma åt och påverka det undermedvetna, 
som hanterar många av våra rädslor och "sanningar". 

Jag för min del känner att livet är alldeles för kort och fint 
för att gå och spara på rädslor och begränsningar. 
Dessutom är jag väldigt intresserad av att utbilda mig inom 
området själv. 

Det var en väldigt behaglig upplevelse, 
och jag antar att det är för tidigt för att summera hela effekten, 
men jag känner verkligen att något har hänt. 
Nånting känns väldigt, väldigt bra.