onsdag 16 november 2011

Det är till att ha det bra...

Fick en lucka i mina bokningar och passade på att
dra på löparskor & kläder och gav mig ut på en mil-runda.
Och då tänkte jag att jag har tur som bor just precis här.
Naturen precis runt hörnet. Stan likaså.
Det är till att ha det bra ibland. 



I början av rundan kändes inte så lätt.
Kanske var benen lite trötta från steppen igår?
I huvudet; för många tankar.


Jag tänkte, bland annat,  att man borde bli sponsrad på nåt vis för att vara ute
och få kommunen att se sportig och
motions-idyllisk ut. Ser väl bra ut med lycksaliga joggare ute på
stadens fina vägar. Visst?


Sen tänkte jag på att det är himla kul med de nya cykel- och gångvägarna
som byggs lite här och var i Knivsta nu.
Tack Lennart Z & Co för det. 


Ju längre jag kom, desto bättre kändes det dock.
Kall, frisk luft, frostiga lanskap, krispigt gräs och strålande vintersol i ögonen.
Mot slutet av rundan kändes det klart bättre.
Framförallt; meditativt. Inga tankar, tusenmila-blick och känslan
av att sväva fram över vägen. Vilsamt.