tisdag 8 maj 2012

Att börja i fel ände

Målsättning funkar.
Det vet ni som testat.
Effektivt är det.
Man målar upp en målbild
och preciserar den så noga det går;
vad som behöver ske för att målet skall
nås, när det skall vara klart, hur mycket,
hur ofta, hur snabbt etc.
På slutet kommer en belöning.
Viktigt att ha med för drivkraften
igenom hela processen.

På sistone har jag, inte direkt med flit,
gjort tvärtom, och börjat från slutet med
att gå direkt på belöningen.
FÖRVÅNAD har jag sen blivit över hur BRA
det fungerar. När jag redan tagit ut belöningen,
har jag blivit supermotiverad att fixa till det andra,
själva arbetet och målbilden.

Ungefär som att köpa den där jättesnygga bikinin
först, och sen tycka att den var så snygg att den var värd
att äta bra och träna bra för att komma i.
Fast nu var det inte det jag gjorde; bara ett exempel.

Men prova för all del och se om det funkar för dig. Med.