måndag 6 juni 2011

What´s up?

Ojojoj, en veckas frånvaro i bloggen. 
Vad har hänt? 
Jo, det var ju Morsdag sist, 
Sissi Lööf vann Morsdagsmiddagen, 
och jag blev både firad av de mina och fick fira min coola Mamma. 
Och ja, de finfina kaffekopparna med blommor på blev mina :) 
Och lite underkläder och träningskläder. 


Nu är vi mitt uppe i en långhelg 
och vi har varit på landet för första gången detta år. 
Under vintern är landet som 
"huset om vintern där sommaren bor" 
(ett favorit-citat från en målning).
När man kommer ut på våren är det alltid spännande att se hur det gått. 
Ligger båtarna kvar?
Har isen rivit upp bryggorna?
Har träd blåst ner i höstens stormar?
Har mössen slaktat hejdlöst? 

I år var alla båtar på plats, men en del bryggor hade 
brutits upp av isen. Ett träd hade fallit rakt ner på taket, men utan att ta sönder något, 
och ja, mössen hade levt loppan i vårt lilla torp. 


Finn fem fel i denna bild. 
Vi lämnade ett nystädat, nybäddat torp. 
Tack för det sade mössen, och byggde ett bo i vårt täcke, 
som de taptserade med söndergnagda bamsetidningar (snyggt!). 
Men kolla vid sänglampan - vilken fruktansvärt öde....

Förutom möss delar vi även denna fantastiska 
plats på jorden med svalor, snokar, hägrar, rådjur, 
rävar, havsörnar, fiskmåsar, mm. 
Det går fint!

Utanför vårt lilla torp finns ett HAV av liljekonvaljer, 
och det doftar alldeles underbart. 
Under dagen är det alltid mycket som behöver fixas med;
plantera, måla, laga, snickra....
På kvällarna samlas vi nere vid bryggan, som i en Pripps Blå-reklam. 
Alla tar med sig något till bordet. 
Där blir vi sittande tills solen går ner. 








Och jag tänkte - sommaren räcker inte till. 
Nu vill jag vara på landet hela sommaren lång och leva lantliv. 
Och jag vill åka til Kroatien och vara där hela sommaren lång. 
Och jag vill passa på att åka runt i Sverige uppleva alla sommarstäder blomstra. 
Och jag vill bara vara....
Hela sommaren lång :)